23.7.07

MECLİSTE ARTIK SOL DA VAR

seçimde sol dakika

Ufuk Uras ve Akın Birdal (artık meclisteler).

Bu iki ismi, kendim gibi bilirim. Duygusal fiziksel hamlelerinde soğuk kanlı, düşüncelerinde ve bunu ifade etmelerinde güçlü reflekse sahip bir yapıdalar.
Dürüstlüklerinin, burjuvanın parayla satın alamayacağı kadar bozulamaz tonda olduğunu anlıyorum.
Aydemir Güler ve Baskın Oran ile de tanışmayı çok isterdim:)
Bu isimlerin şahsını tanımaktan çok, tabi ki paradigmaları daha önde gelir.
Türkiye koşullarında "asıl Sosyalizmin nasıl tanıtılacağı"nın örneklerini göremeyi bekliyoruz.

"Sol" kavramını CHP-DSP kimliğine monte eden burjuvanın, ASIL SOLun ne olup-olmadığı konusunda (nispeten de olsa), kulak aşinalığı olabilecek fırsatlar karşısında nasıl hırçınlaşacağının de geleceği olacak bu dönem.

Diğer DTP'li (kürt) dostları pek tanımam ama, biz bir "türk ırkçılığı"yla baş edemezken, -misilleme gibi sanki- (nerdeyse) kürt ırkçılığı tonuna bürünecek çizgiye doğru sürüklenen "sosyalizm mücadelelerini" anlamakta zorlanıyorum. Biri çıkıp anlatsa....

Kısacası, meclis bu dönem şenlenecek:) Artık meclisin solu da olacak.

7 yorum:

gaykedi dedi ki...

umarım kürt'lerden meclise girenler sağduyulu insanlardır, yoksa meclisi mhp'yle birlikte panayıra çevirebilirler!

bu arada bu ülkede dsp-chp gibi faşizan eğilimler göstermeyen gerçek solcu oranı yüzde kaç acaba zihni bey, ve tek çatı altında toplansak barajı aşarmıyız, yoksa çok mu karamsarım :(

gaykedi dedi ki...

bu arada az önce yazmayı unuttum, mhp'ler seçim sonuçlarına bakıp "aziz nesin haklı", bu milletin çoğu aptal diyorlarmış :)

zihni örer dedi ki...

Kürtlerden meclise girenler iyi mesajlar veriyorlar ama, PKK onları rahat bırakır mı bilemiyoruz. İyi umutlar beslmek de lüks sayılmaz bence.
mhp de neye çalıştığının farkında değil. Zaten pkk'nın son zamanlarındaki eylemleri mhp'yi bu kadar güçlendirdiğni düşünüyorum.

dsp-chp'nin "solculuğu" konusu çokça tartışılıyor.
SOL
hakkında uzun değerlendirmeler yapmıştım.
Kısaca sorunuza cevap verecek olursam, chp-dsp "sosyal demokrasiyi, yani mevcut koşulları değiştirmeden emek-sermaye uzlaşmasını savunurlar. Sosyalisler ise, mevcut düzeni, mağdurlar lehine tepeden tırnağa değiştirmeyi savunurlar.

Küçük sosyalist partilerin taraftar miktarını soruyorsan, önümüzdeki dönem % 10 barajını aşmaya aday olacağını düşünüyorum. Sosyalistlerin tırnağı bir yer tuttuğunda, yükselişi çok hızlı olacaktır. Çünkü, toplumda oluşturulan çirkin önyargıları temizlemek, yükselmekten daha zor. Bu zoru atlattığımızda, yükselişimiz hızlı olacaktır. Bir daha çünkü, nüfusumuzun %/70'inin bam telinden melodi çıkaracaktır.

MHP'liler, Nazım Hikmet'in şiirini de sevmeye başladılar, buradan bir ışık süzmesi yakalayabilirler mi bilinmez. MHP'lilerin de ardındaki insanlar ezilen-sömürülen köylülerdir. Onları sade3ce kullananlar vardır.

edi.ben dedi ki...

ehe :) işte küçük bir sır size :) şu an milleti temsil eden birineydi benim de oyum... yani oy verdiğim kişi şimdi mecliste :D
"sol"u bilmeden "solcu"luğa soyunanlar çok fazla da olsa hatta sendika başkanlarının yolu bile "milletvekili" olup cep doldurmadan da geçse ben yine umutluyum... çünkü insanımı seviyorum.
yani kendimi bildim bileli okuduğum şu eşsiz şairimizin de dediği gibi
(...)
Dünyada kiracı gibi değil
yaşa dünyada babanın eviymiş gibi
tohuma,toprağa,denize inan
ama insana
hepsinden önce
kuruyan dalın
sönen yıldızın
sakat hayvanın
duy kederini
hepsinden önce de insanın
sevindirsin seni cümlesi nimetlerin
sevindirsin seni karanlık ve aydınlık
sevindirsin seni dört mevsim
amma hepsinden önce insan sevindirsin seni
(...)(Nazım'ımdan tabi ki yine :))
ne insanımdan ne de soldan yana umutsuz değilim amaaaaa hani o günleri görebilir miyim..... işte onu bilemem :)

zihni örer dedi ki...

Ne mutlu sana Sevgili edi.ben:))
Bazen umut, "armut ampulcüler"in ekmeği oluverir. Armudun iyisini yiyenlerle, ampulünü yiyenler arasındaki sınıf farkı anlaşılmaz. O seçim arefesinde bir file içinde sunulur. Ye memet ye derler!

Bazen umut, geleceğin çabası, bir "oy"luk doğru hamle bile gerçeğe yaklaştırır.
Kimi umudu tüketir, kimi umudu yeşertir.
Büyük Şairim işte bu günleri şiir yaptı da, "vatan haini ödülünü" alnının akıyla bir onur madalyası gibi taktı yüreğine.

kutluyorum edi.ben seni, "oy"un işe yaradığı için. mutlukalasın e mi:))

Ece dedi ki...

Ben de bağımsız olarak giren, DTP lileri ilgiyle izleyeceğim,Hayırlı olur umarım..
***
ps:
Zihni abi,
Volkan ın puanı nasıl?
sevgilerimle

zihni örer dedi ki...

Ben de bağımsız olarak giren, DTP lileri ilgiyle izleyeceğim,Hayırlı olur umarım..

Sevgili Ece,
DTP'liler başka, aralarındaki sosyalistler başka tonda politika yapacaklar. Ortak yanları olmasına karşın, bir tarafın, pkk baskısında olması, diğer tarafın daha özgür olması aralarındaki farkı belirleyecek gibi görülüyor. Yoksa, temsil ettikleri kitlenin sorunları aşağı-yukarı aynı. Benim kaygım, "etnik kavramların" sosyalizmin evrensel kiriterlerini gölgeleyebileceğidir.
Umarım iyi olur.

***
ps:
Zihni abi,
Volkan ın puanı nasıl?
sevgilerimle


Volkan'ın puanı, S2-348 küsür. Üç tercih yapıyoruz. Ege tıp+) eylül tıp ve Akdeniz tıp..
bunlar gelmezse, gelecek yıl da derece yapmayı planlıyor.
Daha önce demiştim ya? liseyi bir yıl erken bitirdiği için, beklemesinde yarar görüyoruz.
Bu arada kışın gitar kursu alacak ve 2008 3 nisanda 18 yaşına girecek(miş) ne çabuk büyümüş:) anlamadım. Yaşlanıyoruz galiba:))
Bu arada ehliyet de alarak, (inş) Hacettepe ing.ye donanımlı olarak gidecek.

Ece Ablası, Melis de bu yıl 300 EA ile bir yere girecek. Annesi daha çok ona seviniyor (feminist yaklaşım).
Kocaman Sevgiler (aile boyu) sana ve sevdiklerine...