22.9.07

MİKRO-EKONOMİ /2


MİKRO-EKONOMİ başlığıyla giriş yaptığımız konuda, girmek istediğimiz ayrıntıları

Tempo Dergisi Semra Pelek araştırmasıyla birçok internet sitelerinde görebiliriz.

Bu çalışmada az sayıda yanlışlar ve daha girilmesi gereken konular bulunsa da, genel olarak yararlı olduğunu söyleyebilirim.

Özetle bu yazı,

EV EKONOMİSİNDE SAVURGANLIĞI ÖNLEMEK İÇİN, ev içindeki varlıkları daha verimli kullanmamızın uyarılarını ÖZETLEMİŞTİR.


Bu konuda daha önceki yazıya bağlı olarak, ileriki günlerde yapacağım daha emekçi bir çalışmayı burada paylaşmayı istiyorum.
75 yöntemle paranız cebinizde kalsın!


BURADAN okuyabilirsiniz.
saygıyla..

----------------------------------------------------------------

3 yorum:

Neverland dedi ki...

21- Buzdolabındaki koruyucuların kalınlığının artması, içindekileri serin tutmak için daha çok çalışmasını gerektirir. Bu nedenle gıdaların fazla olan paketlerini çıkarın.

Bu dogru degil!Buzdolabinin calismasi dolap icindeki sensörün algiladigi sicakliga baglidir.Koruyucunun kalinliginin artmasi ;koruyucunun altindaki gidanin daha fazla sogumasini engeller ama dolabı daha fazla calistirmaz.Siz bu soguklugu begenmeyip dolabinizin termostat konumunu arttirsaniz, o zaman dolap fazla calisir.

Ben den kücük bir tavsiye;
eger yeterli yeriniz varsa dolabinizi tam olarak duvara yaslamayin, arka duvarla dolap arasinda mümkün oldugu kadar cok bosluk birakmaya calisin.Günlük yaklasik 3% lük bir enerji tasarrufu sagliyabilirsiniz..

sad-ece dedi ki...

*Kalorifer peteklerinin önüne, koltuk kanepe koymamak gerekli..

*Pencereler, sünger bantlarla, yalıtım maksatlı bantlanırsa, ısı tasarrufu sağlanabilir..

*Ütü de biriktirilerek yapılabilir..

*Ben son günlerde, meyve, sebze yıkadığım suyu, çiçek saksılarına döküyorum..
Evde küçük ağaç denilebilecek çiçekler var..Onlar ancak suya doyuyorlar..

*Sıvı el sabunu, ve sıvı bulaşık deterjanlarını mutlaka, büyük bidonlarda almanızı tavsiye ederim..
Çok farkediyor..

*Annem, bayatlayan ekmekleri çok güzel değerlendirir..
Hatta, dünyanın en iktisatlı kadınlarından biridir desem abartı olmaz..
Babam adam olduysa, annem sayesindedir..

sevgilerimle..

Les Chemins De La Liberte dedi ki...

bu konuda ne yazabilirm diye baktım ve hala bakıyorum! Çoğu şeye dikkat etmiyoruz! Gerçi annem bunu benim adıma yapıyor! Tek yaşasaydım durum daha gerçekci görünecekti gözüme!

Bütçemde farkında olmadan açılan delikler var muhakkak, peşinden koşturmadığım, üşendiğimden ilgilenmediğim! Bu aralar ama tasarruf konusuna ben de bi şekilde takmış bulunmkatayım ve daha çoook tasarruf edebileceğim alanlar var da istiyor muyum?? mesele bu??