9.10.07

SİLAHLARLA BARIŞ KURULMAZ


BASIN AÇIKLAMASI

Sıkılan her kurşun, patlayan her mayın ve bomba, ölen her insan, akan her damla kan toplumdaki gerginliği, şiddet eğilimini ve kutuplaşmayı biraz daha arttırıyor. Şırnak ve Lice’de ardı ardına yaşanan ve esefle kınadığımız acı ölümlerin toplumda yarattığı infial ve keder ortamını anlamamakta direnenlere bir kez daha seslenmek istiyoruz.

Barış isteyenler silahla, mayınla, bombayla inandırıcı olamazlar ve olumlu bir sonuç alamazlar.

- Gün, silahları toprağa gömme günüdür.

- Gün, şiddete başvurmadan sorunlara siyasal ve sosyal çözümler üretme günüdür.

- Gün, toplumda iç barışın sağlanması ve farklı kültürlerin yakınlaşması günüdür.

- Gün, birarada yaşama kültürünün geliştirilmesi günüdür.

Türkiye'de Kürt sorununun çözümü için atılacak adımlar, demokratik kuruluşların, demokratik kamuoyunun, Meclis'in ve siyasi partilerin, demokrat yurttaşların ve zihniyetin eseri olacaktır. Şiddetin ve çatışmanın değil.

Şiddet ortamının yükselmesinden medet umanlar tarihsel bir yanılgı içindedir. Bu yanılgı, toplumdaki acıları, çözümsüzlüğü ve kutuplaşmayı her geçen gün derinleştirmektedir.

Şırnak ve Lice'de yaşamını yitirenlere rahmet, acılı ailelerine baş sağlığı diliyoruz.

Ufuk Uras

ÖDP Genel Başkanı ve Milletvekili

8 Ekim 2007

-------------------------

EK OLARAK,
BİR BAŞKASININ YAŞAMA HAKKINI ELİNDEN ALAN HİÇ BİR FİKRİN, EYLEMİN YA DA AMACIN HAKLI MAZERETİ OLAMAZ.

ölümlere neden olanları lanetliyorum!!

7 yorum:

Neverland dedi ki...

Zihni Bey, sitenizin yeni yüzünü güle güle eskitin.(ama eski arayüzünün renkleri bence daha güzeldi).

Gercekten icimiz kan agliyor,gazetede okudum bır tane askerimiz 1 ay önce izine gitmis ve evlenmis.Kadere bakın!

PKKnin kökünü kazimadikca , biz bu sehit haberlerini duymaya devam edecegiz.

Mevcut basiretsiz hükümet,her isde oldugu gibi burdada tasin altina elini koymak istemiyor.Bu kararlıligi ve cesareti göstremiyor ve bununun sebebini de sanki askerlerden kaynaklaniyormus gibi göstermeye calisiyor.

Ama adamlar haklı tabi, ' askerlik yan gelip yatma yeri degildir ' diyen adami bu halk yine secti.Simdi ise istedikleri gibi at oynatiyorlar.Allah kahretsinki karsilarinda bir muhalafet yok, dogru dürüst muhalafet yapabilecek bir parti yok.Biz bu adamlarin basiretsizligiyle daha cok sehit veririrz...

Hepsine Allah rahmet eylesin...

tolga dedi ki...

Bir post'a cevap veriyorsunuz; en azindan yukarida Uras'in dediklerini okuyup oyle cevap yazsaydiniz.
Siz bu kafada oldukca daha cok insan ölür. "Ee herkes hakettigi kadar yasarmis" klise lafina inanasim geliyor bazen. Kokunu kazimadan once o kok'un nerden geldigini ciddi ciddi bir dusunebilseniz keske.
Allah nasil biliyorsa oyle yapsin.

zihni dedi ki...

Sevgili neverland, yine özlettin kendini, hayırdır inşallah:))
"eski arayüz renkleri daha güzeldi" diyorsun.
Eskinin de yeninin de mimarı Sevgili Ece'mizdir. Şimdi bu cümleyi görünce "renkler tartışılmaz" derse ne yaparız:)) (şaka tabi).

Pkk'nın kökünü kazımak, bence 1987'den sonraki uygulanan yöntemlerle olmayacağı kesin görülüyor. Bu güne kadarki bütün hükümetlerin ve ordunun klasik öldürme yönteminden başka şey denemedikleri görülüyor. Diyelim ki orduların başka yöntemi olmaz(!) ama sorumluluğun büyük bölümü gelmiş-geçmiş hükümetlere ve mevcut sivil anlayışlara ait olduğunu kabul ediyoruz.
Kökünü kazıma işinde, daha cesur adımlar atılabilird. Ama, daha cesur adımşları atacak altyapıyı da kuramadıkları için, "cesur adım" "kariyerlerinin"(!) sarsılmasına neden olacaktır. Böylece, kör dövüşü devam edip gider, olanlar da her iki tarafın daalt tabakasına ve onların ailelerine olacaktır!
Umut vaadertmiyor!!!

Katılıyorum, ölenlere allah rahmet eylesin..

zihni dedi ki...

tolga bey merhaba,

Kokunu kazimadan once o kok'un nerden geldigini ciddi ciddi bir dusunebilseniz keske.

Bu cenaze haberlerinin sıcaklığında "kökünü kazımak" deyimi öfkenin dışa ani vurumu olarak belirdiğini anlıyorum. Yoksa, neverlandın kastettiğiniz "kökü" kastetmediğini biliyorum, daha önceleri tartışmalarımızdaki anlayışından. Yine de son söz kendisinin tabi.

Size uğruyorum, yazılarınızı okuyorum ama, yorum için daha tam ısınamadığımı görüyorum:))
Çünkü, geleir-geçer yzaı ağırlığı olmadığından, "ben geldim" türünden de mesaj bırakmak, yazınızın asaletine uymaz diye düşünüyorum.
Sık uğramak "farz" oldu., ilginiz için teşekkür ediyorum.

Neverland dedi ki...

Merhaba Zihni Bey,

3 haftadir internetten uzakda tatildeyim .

Tolga Beyin üslubunda yazanlara cevap vermek adetim degildir.

amasunu da belirtmek isterim ki, Ufuk Aras gibi düsünmek zorunda degilim!!

PKKnin kökünü kazimanın kuzey Iraga girerek ordaki PKKnın büyük bir bölümünü yok etmekle ve yine PKKya destek verenleri ortadan kaldirmakla mümkün olabilecegine inaniyorum.

Benim babam emekli albay, dayim kurmay albay halen aktif olarak kıbris sorunu ile ilgili calisiyor.

Biz 3 sene Bitlisde kaldık, ben orda okudum annem ve babam calistilar.

Oranin havasini solduk, ekmegini yedik.İnsanlariyla arkadas, dost olduk, dostluklar kurduk.Onlarin dertlerinde de sevinclerine de ortak olduk.

Ben orda kürtce ögrendim.Türkce ögrettim.

Herkezin agzında bir laf' ates düstügü yeri yakıyor' .Evet hemde öyle bir yakıyor ki.Giden gören var mı??

İstanbuldan ahkam kesmeye benzemiyor!!


Lafin bittigi yerde neyin basladigini bilen var mı İstanbulda??


Tolga Bey gibi cok birsey bildigini sananlara ancak aci aci gülerim ben...

Bu arada Sizin ve ailenizin bayramini en icten dileklerimle kutlarim.


sevgi ve selamlarimla,

edi.ben dedi ki...

sanırım ortamı yumuşatacağım :P
çok çok pardon böldüğüm için (hiii bölücüyüm bennn :s)
ama sevgili Zihni Örer, ZoitsA "seni en iyi anlatan bir şiir ya da dörtlük" diyerek beni MİMlemiş...bu durumda benim de birilerini MİMlemem gerekiyor :)
MİİİİMMM (kaçtım)(artık çok geççç :P)

zihni dedi ki...

ayak üstü kısa uğramamda gördüm hemen bir şiirle geleceğim sevgili ediiiiiii:)) az sonraaaaa.
yani yarın:))