6.5.08

ÇEŞİT-LİMİ'LER

Tren gelir hoş gelir,
ley ley, limi limi ley.
İçi dışı boş gelir,
Limi limi güzel gel bize.

"limi" ve "ley" kelimelerinin anlamı Türkçe sözlüklerde bulunamadı. Olsuuun, ülkemizde her şey anlamlı olmak zorunda mı ki?


* * *

Bektaşi'nin biri, kafayı hafiften firiklemiş,
"batsın bu dünya" şarkısını söylüyormuş durmadan.
Arada bir de, notasız, "batsın bu dünyaaaaa" diye de bağırıyormuş.

Başbakan'ımız Tayyip Erdoğan bunu duymuş, yanına çağırmış Bektaşi Hoca'yı.
-Söyle Hocam, "neden batsın bu dünya"?

Hoca, "batsın tabi ki, belki altı üstünden iyidir"
demiş.

İstanbul emniyet müdürü de oradan geçiyormuş o an,
"hoca sen gomonist misin, yoksa ergenekon çetesi üyesi mi..?" (görüldüğü gibi "hoca" kelimesi Bektaşi'ye atfedildiğinden küçük harfle söylenmiş)

-"Neden soruyorsun müdür bey?"
-"Ne bileyim, KAOS yaratıyorsun da ŞU GÜLLÜK GÜLİSTANLIK VATANIMDA?"

"Hee ya" demiş Hoca, "sadabad bahçesinde durum öyle, sen gel bir de, bizim pencereden bak sıkıyorsa...."

* * *
Sağcı ve solcunun aşk hakkındaki anlayışları tartışılıyordu. (adını hatırlayamadığım) bir dost dedi ki,

-Solcunun aşkı olmaz, hesabı olur.
etkili bir vurguydu, yarım saat düşünülmeliydi bu sözün felsefi çerçevesi...

-Düşünüldü, karar verildi:
OYSA SOLCULUK  DA AŞK GİBİ KALBİN OLDUĞU BÖLGEDEN ATARdı (hem de atardamardı)
Yani göğsünün sol yanından...

* * *

Yandaki anketimizde görüldüğü gibi, küresel felaketin alarm çanlarını öttürdüğü bu sıralarda insanlığı, açlığın beklediğini haykırıyorlardı.
Bunun açıklaması özetle şu idi, "kişi başına düşen gıda miktarı azalacak."

Gıdaların azalacağı bir döneme denk getirilen "ÇOK Çocuk YAPIN" pompalamasında bir hikmet olmalı? Ama ne?

* * *

Mazot fiyatlarıyla mazotlu araç vergilerini birlikte artırmanın sonucu ne olabilir?
Cevap:Araçtan kaçamak ( satmak) istersiniz, alıcı adayı da sizin gibi düşündüğünden, almaktan vaz geçer. Yani satamazsınız. Kullanmak zorundasınız, vergi yükü altında inlersiniz. Hurdalığa atsanız, içinde dop dolu alın teriniz gidecek!
Yaninin yanisi, köşeye sıkıştırıldınız, çünkü, yukarıdakiler halkını ÇOK SEVİYOR.

7 yorum:

ırmak dedi ki...

selamlar efendim,

limi limi leyler için diyecek bir notum yok. geçerken selamsız sabahsız geçmek istemedim. bir şey yazmasam içime batardı.
iyisinizdir dilerim.
sevgili eşinizin anneler gününü kutluyorum.

zihni örer dedi ki...

Aleykümselam Sevgili Irmak,

"limi limi"yis en de anlamsız buldun değil mi:))
Selamın başımın üstüne, gülümsettin beni (sevinç gülümsemesi tabi)
Blog işleri biraz seyreldi bu sıralar, malum bahar sevdasını yaşamaktayız açık havalarda.

Sevgili Eşimin de sana çok sevgi ve selamı var. O da benim gibi düşünüyor, "kan çekiyor" diyor, güneyin sıcak kanı:)...
Bakalım sen neler yazmışsın, misafir kabul edersen, (azarlamazsan::) geliyorum sizin mahalleye.
sevgiler

ırmak dedi ki...

zihni bey,
blogumda ekonomik sorunlarımı, açmazlarımı, bunaltılarımı, kaprislerimi dillendirdim. onun için mi gelmiyorsunuz siteye? böyle şeylerin konuşulmasını abes buluyor olabilirsiniz. ki haklısınız. geçen hafta çok sıkıntılıydım inanın.
gerçek hayatta da dostlara çok kez içimi açtım. ama ben böyle bir çocuğum. babamdan ekonomik destek alıyorum şimdilerde..
böyle bir şekilde yuva kurarsam ne yaparım bilmiyorum. yuva kurabilir miyim onu da bilmiyorum. bana iktisattan iyi anlayan bir yardımcı gerek. :)
annem çok iktisatlı bir kadındır. hiç ona çekmemişim ne yazıkki. meded olur ümidiyle müstakbel eşime güveniyorum. :)

zihni örer dedi ki...

zihni bey,
blogumda ekonomik sorunlarımı, açmazlarımı, bunaltılarımı, kaprislerimi dillendirdim. onun için mi gelmiyorsunuz siteye?


Hayır efendim, seni çok tatlı şirin bir cadı olarak kabullendik zaten:))
O tatlı kızmaların, o yazıya vurduğun "dalgalanmaları" (içdöküş) içtenlikle yansıtmanı, insanın sevdiğine nazlanması olarak algılıyorum.

Evet, hayata yeni başlıyorsun ve baba parasından hala kurtulamamış olmanın sıkıntılarını yaşadığını itiraf ediyorsun:)

babamdan ekonomik destek alıyorum şimdilerde..
böyle bir şekilde yuva kurarsam ne yaparım bilmiyorum. yuva kurabilir miyim onu da bilmiyorum. bana iktisattan iyi anlayan bir yardımcı gerek. :)


Yuvada keramet vardır ekonomik ve psikolojik konularda. Şimdilik bunu diyeyim de daha sonra devam etmek üzere...

Adsız dedi ki...

Merhaba Sevgili Zihni,

".......
Sersefil dolaşır vazgeçerim serden.
Sevdam gül bahçesinde gonca,
ellerim yırtılır dikenden..."

Şairlik iddiam yok.Ara sıra karalarım.Uzun bir karalamanın anımsadığım bir bölümünü solcuların sevdası güzel olur babında yazdım.-:))))

Arkadaş...

zihni örer dedi ki...

Sevgili arkadaş,

Sersefil dolaşır vazgeçerim serden.
Sevdam gül bahçesinde gonca,
ellerim yırtılır dikenden..."


Sevdan gül bahçesinde gonca ise,
Vazgeçersin serden ama, yardan vazgeçemezsin biliyorum:)
Ellerin yırtılır dikenden ama,
Aşkın rengi kırmızıdır bilirsin:))

Onurlandırdın yine buraları,
Teşekkürler.

Adsız dedi ki...

Sevgili Zihni,

Bu sayfaya yazmak benim için onur.

Asıl ben teşekkürederim..

Sağlıcakla Kal..