21.3.09

politik itiraflar-10 koyun gütmek






Türk halkı için 

Biri "aptal" dedi,
Diğeri "koyun" yerine koydu.
Biri açık sözlülüğüyle düşündüğünü söyledi,
Diğeri söylemek istediğini, bilinç altından boşandırarak söyledi.
Biri farkındaydı sözünün nereye varacağının,
Diğeri farkında olmadan taşı gediğine koydu.
Biri, Türk halkının aşağılanmasının temeline lanet okuyordu,
Diğeri, Türk halkının aşağılanmış halini daha çok seviyordu.
Biri işverin beslensin diyordu,
Diğeri, sadaka verin ölmesin diyordu.

Soru:
 Biri bu itirafından dolayı tehdit edilirken,
Diğeri neden oy oranını daha da artırır?

Kasım 2016



10 yorum:

aysema dedi ki...

"Anlayana sivrisinek saz ; anlamayana davul zurna az gelir."

Anlayanların sayısını artıramazsak daha çok koyundan sayarlar bizi de gütmeye kalkarlar.

Düşünmek zor iş, inanıp huzura mı ersek!

Elestirel Gunluk dedi ki...

:-) Guzel bir cikarim...

zihni dedi ki...

Sevgili Aysema,
Aziz Nesin'in dediği gibi, bu toplumun çoğu iyi beslenemediği için anlama yeteneğini kazanamıyor. İyi beslenmesi için gereğini yapması gerekenler, bu halkın her şeyi anlamasını istemeyenler olduğundan, bir kısır döngü içerisinde çırpınıyor durum.
Herkes yaşamı için önemli şeyleri anlamaya başladığında istekler başkayacağına göre, koyunluk sanırım daha avantajlı olacak onlar için.

zihni dedi ki...

Sevgili E.Günlük,
En iyi mizah, en komik durmların göstergesiymiş.

g-p maksimov dedi ki...

daha once baska blogta denk gelip, himm evet belki ucundan galiz laflar etmis olabilirm ama siz memleketlimmissiniz! 3 koldan takipteyim...

zihni dedi ki...

"galiz laflar" hatırlamıyorum ama, sizi gönüldaşlarım arasına koymaktan onur duydum. Ayrıca "MEMMLEKETİLİLK" iyi bir avantaj değil mi:) bakarsın bir fırtına savurur da bizi aynı mekana bir gün, bir rakı patlatabiliriz:)

Parpali dedi ki...

Biri, mizahı kullanarak yaşananları nasıl da güzel hikayeleştirip anlatmıştı. Diğeri insanların gözünün içine baka baka dalga geçip, hikayeden sözler verip duruyor.

zihni dedi ki...

Sevgili Prpali,
"Dost acı söyler" özdeyişinin tersinden yaklaşırsak,
"Acı söyleyen dost, tatlı söyleyen düşman" olunca, akıllar karmakarışık olur tabi ki.
"Herkes layık olduğu gibi yönetilir" demek boşuna değilmiş.

Katkın için sağol.

g-p maksimov dedi ki...

normalde sirf benden buyuk diye kimse benden saygi goremeze. Ama size abi diyebilir miyim zihni bey?ha, zihni abi?
memketlilik sahane hele, bir de raki lafi telafuz edilirse...
ben raki icince daha guzelim parpali, inan...ya da inanma, o da senin ayibin olure.

zihni dedi ki...

"Büyüklüğ" ben de senin gibi sayılara bağlamıyorum. Söz konusu bu sayı yaş olur, para ve servet miktarı olur hiç önemsemem. Bu yüzden yaşımı soranlara, bilmediğimi söylüyorum:)

Anlaştık maksimov kardeş(im:)

Burada birkaç konuğumun da abisiyim övünmek gibi olmasın. Bana geleneksel anlayışla abilik pek yakışmaz sanırdım ama, talep gelince yakıştığını anlıyorum doğrusu:) Çünkü çocuksuluğum yaşlılık kaprisimden ağır basıyor:)