12.3.10

sevdaya ve toprağa kara çalmak

tıngırtı:kara sevda kara toprakta..

Kara(toprak+sevda)=kara toprak+kara sevda/bitmek

Bitmek:Tükenmek
Bitmek:topraktan çıkmak, yetişmek

Bitmek:Bitkilerin İlk bahar habercisi (doğmak)
Bitmek:Canlıların sonbahar habercisi(ölmek)

Kara toprak: bitkilerin besin kaynağı
Kara toprak:Ölümün adresi.

“Kara sevda kara toprakta biter”

Sevdalar, kara toprağın bağrından, bahar renk ve kokularıyla yüreklere iner (genellikle)

Sevdalar biter:
Sevdalar tükenir;
Sevdalar doğar.

Sevdalar baharda doğar, yaz aşklarıyla yaşar, sonbaharda ölürler.

Geriye, "ateşi maşayla tutmak" refleksi kalır.

9 yorum:

Eleştirel Günlük dedi ki...

Daha once yazmis miydim senin gitar calabilmeni kiskandigimi? Keske calabilseydim...

zihni dedi ki...

Evet, kardeş, daha önce demiştin de kıskandığını,
bilirsin, dozunda kıskançlık kışkırtıcı olur, olmalı:)

Bu açık söz, biraz da değer vermek gibi geliyor bana:)
Kocaman teşekkür.

Ebru dedi ki...

Sen ne zaman gitar çalsan ezgiler bırakmıştın ya bir akşam ona yazılacak söz geliyor aklıma. Eg gibi kıskanıyorum ben de :)

zihni dedi ki...

Söz yazmanın tam mevsimi,
modası geçmiş olabilir o ezgini, sen söz yaz gönder ki ona melodi yapalım:)

"kıskanmak" matbu sözü tekrarlayayım o zman:"çalış senin de olur bacım:))

Ebru dedi ki...

olur mu dersin geç kalmadım mı?

zihni dedi ki...

Evet, siz yaşlılar bu işler için geç kalmış sayılırsınız ablacığım:))

Ebru dedi ki...

İntikam alınmıştır diyorsun:)

Adsız dedi ki...

Ben geldimmm :DDD

yasaminicinde.blogspot.com

ayşegül

zihni dedi ki...

hoş geldin ayşegül:)