6.7.10

öznesi olmayan isyan-arabesk-2

Sarhoş adam, gırtlağı yırtılırcasına
"batsın bu dünya, batsın bu dünya"
diyerek sokaklarda, yamuk-yumuk yürüyormuş.
Bektaşi sarhoşa yaklaşmış,
"neden batmasını istiyorsun bu dünyanın?"
Sarhoş, "belki altı üstünden iyidir"
Bektaşi:"biz ayık kafayla batıramıyoruz ki sen sarhoş iken batırabilesin"(ben uydurdum)


BATSIN BU DÜNYAyoutobe-Orhan Gencebay

Dünya kim? Ne dümenler çevirir de kargaşaya neden olur?

Yazıklar olsun, yazıklar olsun
Kaderin böylesine, yazıklar olsun
Herşey karanlık, nerde insanlık
Kula kulluk edene yazıklar olsun.

Başa gelenler "kader" ise, bundan da şikayetçiysen, "kula kulluk ya da tanrıya kulluk" ne farkeder! kaderde kulluk var ise bu işler böyle karmaşık yürür/bu çelişkiye yazıklar olsun .


Batsın bu dünya, bitsin bu rüya
Ağlatıp da gülene, yazıklar olsun
Dolmamış çileler, yaşanmamış dertler
Hasret çeken gönül, benim mi olsun..

Bu dünya değil de, içindeki parazitler batsın deseydin, bütün kasetlerini koleksiyonuma dahil ederdim.


Ben ne yaptım, kader sana
Mahkum etti, beni bana
Her nefeste, bin sitem var
Şikayetim yaradana, şikayetim yaradana.

Şikayetin yaradana, isyanın kula kulluk edene, kader ve şer Allah'tandır, fazla kurcalama.
.


Şaşıran sen mi yoksa ben mi, bilemedim
Öyle bir dert verdin ki, kendime gelemedim
Çıkmaz bir sokaktayım, yolumu bulamadım
Of...of...of...of...of...of..of..of.....

Şaşırtan O, şaşıran sensin bu kör gidişe göre... gören göze göre asıl şaşırtanı bulamazsan, suçu “yaradana” yüklemek kaçınılmazdır.


Ben mi yarattım, ben mi yarattım
Derdi ızdırabı, ben mi yarattım
Günah zevk olmuşsa, vefa yorulmuşsa
Düzen bozulmuşsa, ben mi yarattım.

Evet sen yarattın gardaş, tanrıyı da dertleri de... ama tek başına olmadı bu iş,

suç ortakların oldukça fazla.
Izdırabın yaratılmasında karanlığa kurşun atanın da payı var.
Şikayetin yaradana değil de,
düzenbazlara olsaydı, birkaç çilekeşi de uyandırabilirdin elindeki mikrofon gücüyle.


Batsın bu dünya, bitsin bu rüya
Aşksız geçen ömrüme, yazıklar olsun
Dolmamış çileler, yaşanmamış dertler
Hasret çeken gönül, benim mi olsun.

Aç karnına aşk olmayacağına göre? Ömrün aşksız geçtiğine göre, çektiğin çileler, dertler, hasretler arabesk hayatın ürünleri olduğunu anlamazlıktan geldiğin sürece, kasetlerin yok satmaya daha da elverişli olacaktır!


Ben ne yaptım, kader sana
Mahkum etti, beni bana
Her nefeste, bin sitem var
Şikayetim yaradana, şikayetim yaradana.

Kadere karşı geliyorsun, dinden çıkıyorsun gardaş, farkında mısın?
Adını koy bu isyanın, ateist, teist her ne ist ise o ist….


Aranan "dünya" Kader mi?.....
Ya kaset satış tirajından vazgeçeceksin, ya da çelişkilerinden;
bu kadar dengesizlik fazla!

off ulan offf!!

6 yorum:

Eleştirel Günlük dedi ki...

Ama onlari deseydi onlar arabesk olmaz politik sarki olurlardi, sonra da Kenan denen ocu onlari yasaklardi...

Caner dedi ki...

Altı üstünden iyidir,muhabbeti eski olsada iyi bir hikaye oluşturmuşsun. .)

Zeyno dedi ki...

''Özne''ye, bu kadar''yüklem''e yapılmaz ki :) Baya bir zaman önce (yıllar önce demeye dilim varmıyor:) tv programında, kardeşlik ve barış için batsın bu dünyayı söylemesi, hepimize günlerce gülme konusu olmuştu...

zihni dedi ki...

E.Günlük,
bu acı baharat acısınıa benzemiyor ki, iştah artırsın. Bu acı iştah açmaktan çok, iştahsızlığı besliyor değil mi.
"böyle acı olmaz olsun"

zihni dedi ki...

Caner, resmine mi bakayım, yaşına mı bakayım (18), yoksa yazılarının içeriğindeki olgunluğa mı bakayım, şaşrtıyorsun beni:)
her neyse, Hoş geldin ve izlemeye değer bulduğun için teşekkür ediyorum.

zihni dedi ki...

Zeyno,
anlaşılır "bir cümle" kurmak için başak yol bilsem:)) Özneye yükleme yapacaksın, eksik kalanları tümleyeceksin:)

"kardeşlik ve barış" misyonunu "yüklen"meyenlerin ağzına hiç yakışmıyor değil mi?
"sanatçı" ünvanlarına sos olsun diye yapanlara yazıklar olsun.