4.11.10

paralel duygulara

Loreena McKennitt - Caravanserai Nights From The Alhambra
Yükleyen eozbay.

AKOR KALIBI

Bu hafta sonu, yine ılık bir sonbahar havası sezi-liyor ufukta. Renkler alabildiğine net, deniz bir o kadar mavi.

İşte bu yüzden hiçbirşey düşünmeden geçirmek istiyorum haftanın son saatlerini...

Desem de mümkün mü?

CHP’nin üstü kızarmaya başlamış, Başbakan Kosova’da Osmanlı padişahı ilan edilmiş.

Seçim derdiyle geçim derdine gen uyuşmazlığı aşısı vurulmuş,

Şairler hep züğürt yaşarmış, Aziz Nesinliklerde tiyatroculuk tiyaturacılık ve pavyonculuk (belkide palavracılık) olarak algılanırmış,

Çalıya taş atıldığında kör tavşanlar avcının namlusuna doğru fırlarmış,

Koyunlar yol almak için ağır kuyruğa rağmen bir keçiye bu kadar güvenirlermiş,

Yoksullar ağaların ölüsünü kendi ölüsünden ağır bulurmuş, onlara daha fazla göz yaşı akıtırlarmış,

………….

Düşünmek değil yaşamak istiyorum bu hafta.

“düşünmek yaşamaktır” demişse ya düşünürün biri!

“Uyurken ne soğuktan ne de hırsızdan korunabilirsiniz” demişse ya!

ben uyumak istiyorum ama ruhum nöbet tutacak bu şarkının eşliğinde.

* * *

Caravanserai

Parlayan bu hayat sabah yıldızı gibi
Doğan güneş, denizdeki dalgalar gibi
Nazik bir meltem, fırtınada bir şimşek gibi
Tüm sonsuzluğun danseden hayali gibi


Çöl sabahın ışıklarıyla parlıyordu
Ve tepecikler çok uzaklarda dans ediyordu
Gece müziği çok tatlı ve uzun kıldı
Ve biz gün ağırana kadar orada uzandık


O sabah ilerleme çağrısıyla uyandık
Develerimiz gemlenmiş, semerlerimiz dolu
Güneş doğu göğünde yükseliyordu
Biz çölün çağrısına doğru yola çıktığımızda


Seni çağırıyor, özlüyor, evini sana yaklaştırıyor


Çadırlar biz ilerledikçe küçüldü
Geçmişi anlatan bu dünyada
Barış aylarını ve tüm savaş yıllarını
Sevginin hayatlarını ve tüm korkuların hayatlarını


Seni çağırıyor, özlüyor, evini sana yaklaştırıyor


Taşa kazınmış nehir yataklarını geçtik
Ve bilinen tüm büyük dağları
Yakıcı sıcağın vadilerinin ötesindeki
Kervansaraya varana kadar


Seni çağırıyor, özlüyor, evini sana yaklaştırıyor


Beni çok uzaklara sürükleyen bu hayat ne?
İçinde yaşayamayacağımız bu ev de ne?
Beni ileri götüren bu arayış ne?
Sen yanımdayken kalbim tamamlanıyor..

Seni çağırıyor, özlüyor, evini sana yaklaştırıyor

çeviri

8 yorum:

Kali Rind dedi ki...

hocam kopya gibi olacak belki ama bana da çok iyi gelen bu şarkıyı izninle ben de sitemde bir müddet yayınlayacağım.

zihni dedi ki...

Kali Rind,
bütün Bkog senin olsun lafı mı olur dostum. (bütün blog işine yaramaz biliyorum ama, lafın gelişi:))

Evet, özellikle bu haftanın şarkısı. Kim bilir kaç yüz kez dinleyeceğim bunu. Hadi birlikte dinleyelim,
şerefe:))

Parpali dedi ki...

Müzik ne güzel... ve kelimeler. İyi ki varlar ikisi de. Yoksa bu dünya çekilmez bir yer olurdu.

alizafersapci dedi ki...

Evet, müzik seçimi çok iyi, yazı ve şiir de öyle. Teşekkürler.

zihni dedi ki...

Parpali,
güzel müzik ve sözlere elverişli ruh taşıdığın için buradasın,
seçici olduğunu biliyorum:)
teşekkürler..

zihni dedi ki...

alizafer zaten seçicilikte bir ekol:)
benben de teşekkürler..

Zeyno dedi ki...

Bir yandan Chp de çıkan sav'aşı izlerken, diğer yandan Can Dündar'ın "Lüsyen"i. Hepsini bir kenara itip bu şarkıyı dinlemek, ruha ilaç gibi oldu...

zihni dedi ki...

"sav'aşı"
bir alemsin Zeyno:))

o aşıyı "sav"dılar ama en sonunda.

Evet, Can Dündar'ın "Lüsyen"i de
Hüseyin Üzmez'in kadın versiyonuymuş.
yo yoi Hamid ile Üzmez'i eşleştirmek gerek, aynı felsefenin ürünü değil mi?
nerden geldik buraya:))
hayır buna da kafa yormayacağım .....:)