3.12.10

Doğruların kaygan zemini

Başbakan, wikileaks savunmasında, İsviçre bankalarında hesabının olmadığını şu sözlerle açıklamış:
“Sen Başbakan’ı seversin veya sevmezsin. Ama ülkene saygın varsa kendine saygın varsa bu ülkenin Başbakanı’na yabancıların attığı iftiraya sahip çıkamazsın.  İddia eden iddiasını ispatla mükelleftir. / Başbakan R.T. Erdoğan

Birinci nokta:
yabancıların attığı iftira
Deniz Feneri Davası “Yabancıların attığı iftira” olarak düşünülerek ve bu davanın Türkiye ayağını kırarak alçıda tutulma mazereti, şu hadis ile açıklanabilir mi?
Kusurları gizlemek
Sual: İnsanların kusurlarını gizlemek gerekir mi?
CEVAP
Evet gizlemelidir. Hadis-i şeriflerde buyuruldu ki:
(Kim, bir müslümanın dünya sıkıntılarından birini giderirse, Allahü teâlâ da onu kıyamet günü sıkıntılardan korur. Kim, müslümanın aybını örterse, Allahü teâlâ da onun dünya ve ahirette aybını örter. Kişi, arkadaşına yardımcı olduğu müddetçe, Allahü teâlâ da onun yardımcısı olur.) [Müslim] /k
aynak
İkinci nokta:
"İddia eden iddiasını ispatla mükelleftir."
Tanrının varlığı-yokluğu tartışılırken,  yokluğunu değil,  varlığını iddia edenler ıspat ile yükümlüdür
tezini doğruladığı için, 
Başbakan, Ateistlerle (rastlantı da olsa) aynı görüşte buluşmuş olmayı Liberal karakteriyle mi izah eder, yoksa başka bir zeminde bu değer yargısı tersine-özüne- mi döner ?

Diğer gürültülere pek aldırmıyorum da, bu iki nokta fazla sırıtıyor gibi geldi bana.

9 yorum:

alizafersapci dedi ki...

"blogun keyif ambarı gibi, ceplerini doldur git" diye yazmışsınız, çok hoşuma gitti.
Aynı şeyleri, fazlasıyla sizin sayfalarınız için düşünüyorum.

Zeyno dedi ki...

Sırıtmak ne kelime kahkaha atıyor... Yazının üstüne söylenecek bir şey bırakmamışsın.

zihni dedi ki...

Sevgili Dost, ben gerçeği söyledim ama:)
buna da teşekkürler..

zihni dedi ki...

Vefalı Zeyno,
düşünüyorum da, çelişkisi bu kadar fazla olan politikacı ülkemizde barınabilir ancak. Belki bir de afrika ve ortadoğuda!

ayşegül dedi ki...

Beyenmiyosan isvece gel yoldas :D

zihni dedi ki...

Vay, İsveç buzlarını eriten ayşegül gelmiş ve burada çiçekler açmış:)

valla beğenmiyorum türkiye'i yoldaş! Türkiyeyi değil, içindeki egemenleri sevmiyorum. Yoksa ülkemizin coğrafyası isveçe on basar, isveçlilerin egemenleri de türkiyeye on basar. Şu egemenleri değişsek olmaz mı yoldaş? Sen akıllısın, danışıyorum sana. İki tarası da benden iyi bilirsin. en azından annen fikir yardımı yapar sana:)
Arayı çok uzattın ama..

Elestirel Gunluk dedi ki...

Ulkene saygi = Basbakan'i sorgusuz sualsiz sevmektir :-)

mintininmutfağı dedi ki...

sevgili zihni senden özür dileyerek sana bırakılan son yoruma cevapsız kalmak istemiyorum.izin verirseen sevinirm.
teşekkürler paylaşımın için ayrıca...okunmaya değer...,

***********************************

ülkeme kurban olurum ben eleştirel günlük.başbakanlar gelir geçer.ülkem baki kalır.

başkanı sorgusuz sualsiz sevmek ha ha :)))
işte buna kahkahayla gülerim ben.

neden??kral mı,tanrı mı???


ben bir başbakandan ülkeme,milletime,milliyetime,özgürlüğüme,dilime sahip çıkmasını beklerim.sahip çıkarsa severim ancak...

zihni dedi ki...

sevgili mintinin mutfağı
(nın sahibesi):)
hoş geldiniz, saygı kuralları içerisinde yorum ve eleştiri yapma hakkını kullanmanız için krediniz sonsuzdur efendim.
Ancak,
bir yanlış anlaşılma var, Eleştirel Günlük kinaye sanatını kullanıyor.
:-) bu işaretten anladığımız gibi, söylediği düşündüğünün tersi. çok iyi tanıdığımız ve düşüncelerinin kökenini bildiğimiz bir arkadaşımızdır. Yani kısaca, yazdığı o cümlenin birçokları tarafından öyle düşündüğüne acı bir gülümseme fırlatıyor.
Katkınız için teşekkürler:)