11.1.11

Yaşamdan ölüme-KIVIRCIK ALİ


Kıvırcık Ali olarak tanıdığımız halk türküsü sanatçısı Ali Özütemiz, bu sabah 05.30 sıralarında geçirdiği trafik kazası sonucu yaşamını yitirdi.

 UNUTULMAYACAK!




Ali Özütemiz (Kıvırcık Ali)

1968’de Tokat’ın Turhal ilçesinin Erenli Köyünde doğdum. Babamı hiç görmedim, ben doğmadan 37 gün önce bir kazada vefat etmiş. 9 kardeş yetim büyüdük. Ben en küçükleriyim, yani annemin de dediği gibi ailenin en güccüğü. Okul yıllarımda çalışkan, başarılı ve bir o kadar da haylaz bir çocuktum, ele avuca sığmazdım. Öğretmenlerim bana Cin Ali derlerdi neydem dedeme çekmişim.

İlk okuldan sonra maddi imkansızlıklar ve yetersiz koşullardan dolayı okul hayatıma son vermek zorunda kaldım. İşte böyle başlayan öyküm büyük abim Sadık’ın da desteği ile 1983’te beni İstanbul’a kadar getirdi.

Öyle değil midir? Yoksulluk Anadolu insanını hep gurbete düşürmemiş midir? Belki önce köyden bir kasabaya, sonra büyük kentlere ya da dünyanın dört bir bucağına… Yani benim deyimimle “Üçüncü gurbete” say say bitmez.

Kıvırcık Ali

6 yorum:

aysema dedi ki...

Haberi sizden öğrendim,çok üzüldüm... Yapacak bir şey yok. En azından geride türküler bıraktı...
"Eğerki gelmeler topraktan ise
Demekki gitmeler aynı yeredir
İhanet kahpelik puşta göreyse
Sadakatla sevmek dosta göredir"

Dostlukla...

Nehir İda dedi ki...

Ne güzel olmuş anman zihni abi... kopyalasam kızar mısın?

alizafersapci dedi ki...

Sizin gibi duyarlı, hayatın bir çok alanında düzgün fikir sahibi olan (ve bunu söyleme cesareti olan) dostlara bu ülkenin çok ihtiyacı var.
Onun için,inat olsun diye yaşamaya devam!
Dostlukla.

ayşegül dedi ki...

Selam Yoldas,ben de ugurlar olsun diyorum.Turkuler olmez!!

Sevgilerrr xoxo

Zeyno dedi ki...

Ey dost gözlerinden dökülen nedir/ Utanma gurbete doğru bakarken/ Belli ki yaşların yar üstünedir/ Kalanlar güler mi gideni varken...

Arkası yazılmış eski bir resim/ Duvarın neminden silinmiş isim/
Unutuldum diye üzülmeyesin/
Unutmak kolay mı türküler varken...

Bu dörtlüklerle uğurlamak istedim ben de. Allah ailesine ve sevenlerine sabır versin. Senin de yüreğin dert görmesin Zihni.

zihni dedi ki...

Aysema,
Nehirİda,
Alizafer,
Ayşegül'ümüz
ve
Zeyno

gri zemin üzerinde çok söz mat durur!
Zaten türkü ve sözleri herşeyi anlatıyor.

paylaştığınız için çok teşekkür ediyorum.