9.5.11

can bahardan gelir

can bahardan gelir
       Bu yıl bahara geçiş biraz sancılı oldu.

    Acı acıyı su sancıyı keserdi ya! Mevsimin yüzssüzlüğü kabak tadı verince, yağmur suyu sancının nedeni oldu bu kez.

Kimyasal sancıların ömrü bir bedende birkaç saati ancak bulur da, ruhsal sancılar radyasyon etkisi bırakabiliyor insanda. 

 Geçim için para kazanma disiplinim olmasa, tüm günümü yağmurun aşka davet sesini dinlemeye adardım.
Oysa vahşi özgünlüğümüz, tavan-duvar baskısına çok fazla prim vermiyor. Ve oysa primler verimliliğin en dinamik kışkırtıcısı.

Hücreler tembelleşiyor, kandaki yağ oranı yükseliyor, seslerin makamı kulak ötesinde melodisini kaybediyor., anlamlar gürültüye, cevaplar zırıltıya dönüşüveriyor.

Kavalın üfleme deliğini rüzgarın geldiği yöne tutarsınızda, çıkan ses öyle melodisiz, bir tufanın siren avazı  gibi, ruh gıcırtısına dönüşüyor.

Her sözün “gürültüden fazla” iddiası varsa, mercek altında bir anlam testine tutsak ediyor insanı.  Buna alınganlık deniliyor, hem de en zırzırısından!

Grileri siyah görüşümdeki yavuz hırsız kombinasyonum hiç alışıldık bir travma değildi.
 Öyle anların anlamını anlayacak kapasitede olmayan birine anlatacağınız ne olabilir ki!  Siz ne söylerseniz söyleyin, hiçbir şey söylememiş sayılırsınız o anda. Ya da kurduğunuz cümlenin harflerini tersinden okumak gibi… hep ben haklıyım ve diğerleri her durumda vasat!

Şiiri  sesli okuduğumda, her nokta ikametgahında, yüz basamak merdiven çıkan birinin solumasını andırıyorsa ceberut imajım, bilin ki iki nedeni vardır: birisi, şiirin ruhumda estirdiği  hayrani kuşatma, diğeri,  akciğerleri işgal eden sanayi atıkların patron zengin eden toz kümesi.

Bende her ikisi birden mevcut ve buna bir de metabolizma terörizmi eklenince, Sevgilim bendeki bu “Ak Parti gidişatı”na bir son vermeye karar vermiş. “Senin kolestrolün yüksek, kalk gidiyoruz” dedi. Gitarın telleri bile isyanda olunca bu işkenceye, bana katlanan Yoldaşıma bir ömür borçlanıyorum.

Sabah kahvaltı yaptırmadan kendimi(zi) doktorda bulduk. Bir gün boyu check-up testinden sonra,  altı parça ilaç ile büyük taarruza geçmiş bulunuyoruz. Kolestrol fazlalığı, sinüs yollarının tıkanıklığı, göz… kısacası, iki günlük ilaç kullanma seansına geldiğimde ve benliğimdeki değişimi hissettiğimde, baharın tüm hünerlerini fark ederek, Yoldaşım’dan özür dileyip, alnının tam ortasına bir  mahcubiyet öpücüğü kondurduktan sonra,  tüm mevzilerimi tekrar kazanmanın heyecanını yaşamaya başladım. İlaçları tam kullandıktan sonra beni tutana aşk olsun da başka şey olmasın.

Çingene Hayriye’yi de belki bu hastalıklar kuşatmıştır,  O’na anlatacağım ve aynı ilaçları almasını önereceğim. Çünkü, O da bu yıl şarkı söylemiyor ve baharın farkında değil.

Sağlam kafa sağlam vücutta bulunur diyen M. Kemal, Hitler’in bulaşıcı hastalığını değil, benim arızalı halimi kastetmiş olmalı.

11 yorum:

aysema dedi ki...

Geçmiş olsun Sevgili Dost, aman kendinize iyi bakın...
Her başarılı erkeğin arkasında böyle duyarlı, dikkatli, sevgi dolu eşler vardır. İkinize de sevgi ve saygılarım gönderiyorum...

Yarın babamı aramalıyım, beni kandırıyor; "Burada havalar iyi, denize girenler bile var." diyor. Şu sıralar sizin oralarda da...

Zeyno dedi ki...

Ne güzel bir başlık bulmuşsun sevgili Zihni... Mevsimler o eski mevsimler değil,"sahte karlar" ve "yalancı baharlar" mı var artık?

Çok geçmiş olsun!...

aglea dedi ki...

günaydın sevgili zihni,

önce geçmiş olsun. sevgilinin elinden tutup dr'a götürmesi ne güzel olmuş. sonuçtan bahsetmeyelim, bahar kandaki tüm zararlı değerleri aşağı indirecek eminim ben:) sen brecht'i çok severdin diye hatırlıyorum. veya tut ki yanlış hatırlıyorum, seni brecht'i ben gibi sevmeye zorluyorum diyelim:)

işte dr'a sevgili zoruyla gidişin bana bir brecht şiirini hatırlattı,

"bir dal verdi bana sevgili
üzerinde sarı
yapraklarda
yıl dediğin geçer gider
aşk ise hep yeni başlar"

sevgiler çok.

zihni dedi ki...

Aysema Hocam,
"her başarılı erkeğin.."
öyleyse öyledir evet:)
teşekkür ediyorum ilgi ve dilekleriniz için.
Bizim burada plajlar ful dolu evet. biz on gün önce açılışı yaptık. Babanız doğru söylüyor son iki günün söylemi ise:)

zihni dedi ki...

Zeyno,
başlık beni buldu, ben başlığı değil. ya da buluştuk:)
mevsimler fosil yakıtların kurbanı; bir de kadın parfümüyle paylaştırıyorlar ozon tabakasının delinmesini ve iklim sarhoşluğunu:)
geç gelen bahar geç gelen adalet gibi oluyor işte böyle.
Çok teşekkür ediyorum, geçti sayılır, ya da hızla uzaklaşıyor benden:)

zihni dedi ki...

Sevgili aglea,
saat 16.00 ve gün hala aydın:)
varlığını (sesini) duyan cennetlik ya, işte öyle:)

"sevgilisiz yaşayanlar zarardadır"/zö:))

Evet, yanılmıyorsun, Bertold brecht'in politika ve estetik diye bir kitabını okumuştum ve çok sevmiştim. Bir filozof, bahçıvandan bir ardıç ağacını budamasını istiyor, estetik bir biçim vermesini ve sonunda ağaç güdük kalınca pişman oluyor... aklımda kalan bu öyküydü. Estetiğe Marksist bakış açısıyla yaklaştığını düşünüyordum. Doğalcıydı hatırladığım kadar.

Şair olduğunu çok sonradan öğrendim ve hiçbir şiirini de okumuş değilim. bu bahaneyle listeme almış bulunuyorum sayende:)

Eleştirel Günlük dedi ki...

Yaslaniyoruz dikkat etmek gerekli. Yaslandikca sanki bahar daha bir degere biniyor...

zihni dedi ki...

"yaşlanıyoruz" ama yaş tahtaya basmayalım mı diyorsun sevgili Eleştirel:) yaşlanmaya karşı çekincelerim var. ömrün son saniyesine kadar pes etmek yok.

haklısın tabi, kendimize bakmalıyız. can bahardan gelir diyorum tekrar.

Nehir İda dedi ki...

Ah o disiplin olmasa.Atıvereceğim kendimi sokaklara.
Bu sene kadar hissetmedim hiç böylesine yaşlandığımı. Geciktikçe gecikti bahar ve inadına yoruldum.

Nehir İda dedi ki...

Zihni Abi saydığın fizksel sorunları senin iraden parmak ucuyla bir fiskede en uzağa yollar bilirim. Ama dikkat et yine de.

zihni dedi ki...

Sevgili Ba(l)cı,
öyleyse bu bahar çift çift kullanacağız bahar hakkımızı ki gönlümüz alacaklı, doğa vercekli kalmasın:)

Fiziksel sorunlarım taze ve yüzeysel olduğundan, dediğin gibi bir üflemede gittiler (şeytanın kulağına kör kurşun)
Biliyorsun çift iradeyle yaşıyorum da avantajım büyük:)
Söz, kendime dikkat edeceğim ve pozitif enerjimi yollayacağım seven ve sevmeyenlerime.