20.10.12

ölüm orucundakilere rakip takım muamelesi yapılamaz!

Tutuklu ve hükümlüler iki temel talep için açlık grevine gidiyorlar. Biri Abdullah Öcalan üzerindeki tecritin kaldırılması, diğeri Kürt sorununa barışçı ve demokratik çözümü için müzakere yapılabilecek koşulların sağlanması; diğeri ise anadilde eğitim ve savunma hakkının tanınmasıdır.
483 tutuklu 58 cezaevinde açlık grevinin 38. gününde.


Soruyorum:
Bir yayaya çarparak ağır yaralayan otomobil sürücüsü ya da herhangibir tanık, yaralıyı acilen hastaneye götürmek yerine, olay yerinden kaçmış olsa ne düşünürsünüz?
Devletin ve toplumun önemli bir kesiminin bu otomobil sürücüsüne benzemediğini düşünebiliyor musunuz?

Ölüm orucundakilere "hain PKK'lılar" olarak bakmak yerine, onlara herşeyden önce İNSAN olarak bakılmalı. Çünkü onlar tutuklu ve etkisiz. İnsan onuruna değer biçilecekse, hiç bir neden engel olmamalı. 
Savaştan tutuklanarak soyutlanmış eli bağlı insan ile savaşmak, vatan kurtaracaksa bırakın ölsünler. Nasıl olsa  beslemek masraflı sizin için!
 Adalet vicdan ve insanlık onuru açısından bakıldığında.... sağlanmasını istedikleri koşullar  o kadar masum ve insancıl ki!


6 yorum:

felsefespri dedi ki...

"ölüm orucundakilere rakip takım muamelesi yapılamaz" yerinde bir başlık. Başlığa öyle düştüm ki, canım yandı. Sarsıldım.

Nasıl olur? Nasıl olur da Türkiyeli bu kadar zalim olur! Ölüm orucundaki insana hain diyebilir...

Can babanın dizeleriyle devam edeyim: "...bu açmaza son çare bir açık versin diye bakıyoruz, canımız yanmış gibi değil canımız yana yana haykırıyoruz; açamaz açamaz açamaz! ama hala anlamıyor ki düzenbaz, gönül hoşluğuyla o açmazsa eğer, fırladığımız gibi bu tarih denen sahneye; aç dediklerimizi biz KENDİ ELLERİMİZLE AÇACAĞIZ!"

Cezaevlerindeki haklı direnişe selam olsun!..

zihni dedi ki...

Düşünüyorum da (hani indına düşünüyordum ya), çatıda mahsur kalan bir kuş ya da kediyi kurtarmak için kameralar önünde, itfaiye erlerini mekana göndererek, "insanlık" şovu yapan bürokratlar var ya?

Birçok İnsan ölüme giderken, senin deyiminle "matematik felsefesi" yapanları kınıyorum!

felsefespri dedi ki...

Cinayeti sadece biz mi görüyoruz arkadaşım? Hadi toparlan gidelim buralardan! Dayanmak elde değil. Yoldaşları da alalım, ya da onlarla gidelim. İnsanlık için...

zihni dedi ki...

Gidelim yoldaş gidelim, ben bir 10. köy biliyorum, o köy bizim köyümüz, oraya gidelim:)
orada yeni bir dünya kuralım. 9. köy onların olsun... cin-ayetleriyle, hadis-e-leriyle baş başa kalsınlar.

felsefespri dedi ki...

Yazmaya başlasan iyi edersin; ben tembelim de sana ne oluyor? :)

zihni dedi ki...

Ben tembellikten öte uyuşuğum,
uyanınca hemen gelirim söz:)