27.3.13

BİR APAÇİ MASALI 1

Bu Kitap, bir yığın uğraş arasına sıkıştırmama rağmen, bir oturuşta okuyarak, sayfalar arasında kaybolduğum tek kitap. 
Hakkında çok şeyler yazıldı. Kısa zamanda 5. baskısı oldu. 2. kitap kimbilir kaçıncı baskıda?
 Bu serinin 7. kitapla tamamlanacağı planlanmış. 3.sü baskıya hazırmış.

Kurgusu değil, saf gerçeği olan bir yaşam öyküsü. 
Öfkesi, isyanı, hüznü, gururu, felsefesi, mizahı, edebiyatı, arabesk'i, pop'u, doğruları, yanlışları, sevinci, vicdanı, vicdansızlığı, dersi, sömürülmüşlüğü, sömürsü ve daha fazla sömürme arzusu.... özetle hayata dair iyi örnek ve aynı zamanda kötü örnekleri  işaret eden fişekleriyle dolu bir yazı kütüklüğü. 


"Masallar gibi hayatı olmalı insanın, ben masallar(daki) gibi yaşadım bu hayatı" diyen de kendisi.
Ve bunlardan çok daha fazlasını....
Bu kitap o kadar çok ip ucu bıraktı ki belleğimde? İkinci kitabı okumak için (yine) ya yazarımızın numune arşivine dalacağım, ya da hızlıca sipariş vereceğim. 
 Sevgili yazarımız kendisi pek kabul etmiyor görünse de, kitabın konusu düpedüz aklımdaki ideolojiye işaret ediyor.
Kitabı ilk okuduğumda frene basacak zamanım olmadı, not almayı bu yüzden  başaramadım, heyecanıma saydım. Ama ikinci kez eleştirel bakışla okuyacağım. Sosyal Antropolojik kıvamda analize yelteneceğim. 
Şimdilik görsellerle anlamlandırarak bırakıyorum sözü. Pek yakında ayrıntılarda buluşmak için sabırsızlanıyorum. Bu arada Sevgili yazarımızla birkaç konuyu daha tartışarak, aklımdakileri netleştirmeye çalışabilirim.






-Neden "Angutyus"?  Hani "angut" a biraz safça, salakça anlam yüklenir bildiğim kadarıyla. Bu takma adı almanda ne etkili oldu? Oysa yazdıklarında yaşadıklarında öyle angutça bir durum yok, bu çelişki değil mi?
Z. abi, angut kuşu uçmasını bilen ama konmasını pek beceremeyen bir kuş biliyor musun?
-İlk kez duyuyorum, öyleyse cuk oturmuş. Öyle anlaşılıyor ki, sen konmasını bilmeyen değil, konmak istemeyen birisin?
 Haklısın abi.
-Bu masaldan sana ne kaldı F.?
Bu masal bitmedi henüz.  7 kitaba kadar devam edecek.  Gördüğün gibi...  (Word sayfaları)
 -Özetle birşey söyle?
"Şu ana kadar yaşadıklarımdan tek pişmanlığım, daha çok pişman etmediğimdir"
-Öfken, kinin, intikam hırsın mı var birilerine? 
Yoo, asla, hiç öfkelenmem ben. Sadece keyif alırım pişman etmekten. Ben hayatı sömürüyorum. Feleğe madik atıyorum.
-Hiç aşık oldun mu?
Aşk erişememekten doğar, oysa ben hep eriştim. Kısa süreli erişemezliğim oldu elbette. Ama ona aşk demk de doğru olmaz o kül olanların yanında...... 
-Benim bu konudaki tezimi de güçlendiriyorsun:)
Okuyacağım yazdıklarını...


Kızıl Angut
kızıl derili-Apaçi




Angutyus-F.A.


teşekkürler

17 yorum:

Sabahattin Gencal dedi ki...

Merhaba,
Bir site ancak bu kadar güzel olabilir. Tek kelimeyle Maşallah.
Noktalama işaretlerinin kullanılışı bile başlı başına övgüye değer.
Bu güzel, doyurucu ve yararlı çalışmalarınızın devamlı olmasını dilerim.

Ebru dedi ki...

Hım listeye eklensin bakalım.

sinep dedi ki...

bu site ile tanıştığım ilk yazınız bence harika

M.V. dedi ki...

Nihayet! Detaylı analizini merakla bekliyorum. Sevgiler. :)

Ebru dedi ki...

dün benim koca getirdi bitecek az kaldı:)

Zihni Ö dedi ki...

Sabahattin Hocam,
Bir edebiyatçı, hem de öğretmen tarafından takdir edilmenin onuru ve motivasyonu çok değerli, farkındayım sevgili hocam:)

Zihni Ö dedi ki...

Ebru Ba(l)cım,
Ben ikinci kitaba kavuştum. Birinci'yi mi analiz etsem, ikinciyi de okuyup ikisini bir mi değerlendirsem ikilemindeyim. Ancak 7 ye kadar devam edeceğine göre....
Şu ana kadar bitirmişsindir, yorumunu beklerim kısa da olsa.

Zihni Ö dedi ki...

Sinep,
Hoş geldin diyeceğim de, ziyaretinde bir hınzırlık sezi yorum:)
Herşeyde rağmen hoş geldin olsun hadi.

Zihni Ö dedi ki...

M.V.
Detaylı analiz farz oldu evet:)
Senin blogunda yaptığın analizden yararlanacağım bir miktar:) oldukça edebi- teknik yorumlamıştık. Bu işe kışkırtman da sen oldun yoldaş:)
Teşekkürler.

Ebru dedi ki...

Evet bittti ben de şimdi bloga yazacağım bitsin tık ederim.
Kısaca eşekten düşmüş gibiyim

Ebru dedi ki...

Zihni Abi karşılaşırsanız teşekkür ettiğimi söyle emi?
Not: YAzdım ama olmadı:) Bak istersen

Zihni Ö dedi ki...

"eşekten düşmüş gibiyim"

:)))))))

Ebru dedi ki...

:))) Öyleydi ama
Bu arada tekrar teşekkür ederim canlı yayınla teşekkür etmeme aracılık ettiğin için.

Zihni Ö dedi ki...

rica ederim efendim, senin gibi güzel insanlara hizmet (aracılık) etmek ibadettir:)

derbay dedi ki...

Dertsiz başıma iş açtın Zihni Abi :))

Sipariş ediyorum birazdan, kitapyurdu'nda buldum. 2 posta yaydığına göre mevzuyu vardır bir hikmeti :)

Zihni Ö dedi ki...

sevg derya bacım, hikmeti yazarının yaşadığını akıcı dil ile yazmış olması bu biir, ikincisi, liberal boşvermişliğe karşı doğal direnişin öyküsü oluşu, sürüden ayrılmanın zorlukları.. üüüçç, yazarıyla dostluğumuz ve hayatının önemli bir kısmını biliyor olmam... bu kadar yeter mdilik. Okuyunca birşeyler demeni umarım sevgili Yoldaş:)

Zihni Ö dedi ki...

yorumdaki yazım hataları ipad'ın otomatik tamamla gevezeliğinden kaynaklanır, hoşgörünüze havale efendim!