30.10.07

geometrik mim ŞİİR

Sevgili ÖZGE MİMMMM'LEMİŞ.
Mimlenmekten "kalbura" dönmüşlüğümüzle, kendimizi elememiz isteniyorsa eleriz arkadaşım:)

Dörtlük demişsiniz ama, cevriyenin erkek versiyonu olarak, "dört de yetmez BEŞ tane"...vs. demişliğim olabilir, affola:)

Benim yüzüm budur sanıyorum
Çirkin mi diyorum, değil korkulu
Tarife göre bir atımlık tedirgin
Gününe göre azıcık anlaşılmaz
Geceye sorarsanız bir yere yolcu.


Edip Cansever

Şair Edip Cansever beni anlatmaya çalışmış ama,
"Ben" ile bir başkasını karıştırmış olabileceği şüphesiyle, kendimi matematik şiirine vurasım geldi. İyi mi ettim kötü mü, takdir-i dostlara kalmış.

********
Beni en iyi anlatan bir dörtlük;
Kısaca “kare” diyebilirsiniz.
Bazen zevkten örülü köşelerim,
Bir de olgunluktur asıl düşlerim.

Benliğimle kenar çizgilerimde değil,
Köşegenlerimin kesiştiği yerdeyim.
Köşegenlerimin X görüntüsü,
Sorulan bilinmeyen dörtlüğün örgüsü...

Burdan ötesini bir dörtlük değil,
Dört dörtlük şair anlatabilir ancak.
zihni

***********

Kurbanları sayıyorum:(intikamım acı olacak):)): EDİ.BEN

(neverland, cezasını çektiğinden, af olunmuştur)

KİRA DALI knz

Metin Bey soğuk yemek

ve Gaykedi

kolay gelsin

16 yorum:

Adsız dedi ki...

Amanin! Benim mim borçlarım büyüdükçe büyüdü yaw! N'apcem bilmem!

Zihni Beyciğim, bana biraz izin verin. Söz, kendime gelir gelmez ödeyeceğim borcumu.

gaykedi dedi ki...

ben ödedim bile :)

knze dedi ki...

Mohikanın Sonuncusu
Kuşlara böceklere
Havda uçan kuşlara
Avladığı hayvana
Saygı ile baktı

Sihire hiç ihtiyaç yoktu
Verseler dahi istemezdi
Yeryüzü Gökyüzüne baktı
uzaklara ve hep daha uzaklara
Saygı ile baktı

zihni kardeş sizin için şimdi çizidtirdim.
uzaklarda bile olsam, kavgalara dalsam, hep kalbimide olarak

Adsız dedi ki...

ya ben Metin Bey'in sitesine nası giricem?? herkes bi ayar yaptı ben hala bi haber!!!

Özge

zihni örer dedi ki...

Metin,Bey
borcunuzu en sağlıklı olduğunuz bir zamanda ödeyiniz lütfen:)) Aceleye gerek yok, bu mekanda faiz işlemeyeceğinden, icra mekanizması da yok.
Şunu da unutmayalım ki, "mim" talepleri, "kendine gelmeyi" hızlandıran bir mekanizma... ben sevdim bu işi:))

gaykedi

teşekkür ediyorum burada da, senin mekanındaki gibi..

KNZe
bu "çevreci" mesajlı şiirin içn teşekkür ediyorum kardeş.
Yalnız bir iletişim hatası oldu galiba!
bu şiiri önce kendi blogunda yayınlayacaktın, aynı zamanda burada... Özge ö'öle dedi:))
zaman geçmiş sayılmaz, aynısını "kiraz dalı"ya taşıyalım. Ben açamadım şifre değişmiş.

Özge
Nasıl bir ayardan söz ettiğini anlayamadım.
diğer taraftaki) sende linki var) "doğum günü" başlığının yorum kısmına e-mail yazıyorum. Bir mesaj gönderirsen yardımcı olurum. ( yani msn ile)

knze dedi ki...

haaa tama hemen yazıyrum o halde.

Adsız dedi ki...

Sizin gibi,idealist bir sekildir `Kare`
dört kösesinin uzunlugu birbirine esittir,dört acisi da 90 derecedir.

siirinizden anladigim kadariyla ,Benliginiz hayatinizin tam da merkezinde duruyor, tipki karenin agirlik merkezinin kösgenlerinin birlesim yeri oldugu gibi...

nasil, cözebilmismiyim siirinizi :-)

zihni örer dedi ki...

nasil, cözebilmismiyim siirinizi :-)
sayısal verileri mühendisten daha iyi kim çözebilir ki:))

Sözünü ettiğiniz bölümde, "dışı kalylı içi vayvaylı" gibi bir çelişkiye tenezzül etmeyenlerden biri olduğumu anlatmaya çalıştım daha açıkçası.
Öüzü ile çelişkili yaşamamak en ideali değil mi:)
Tıpkı çoğu politikacılar gibi, seçilene kadar "amade", seçildikten sonra "paşazade" olmamalı insan.

Bir de, ilk dörtlük vardı,
"zevkten dört köşe olmak" ve olgun insanı ağır taşa benzetirler, ağır taşları da köşe taşı yaparlar bina daha sağlam dursun diye..
öyle bie çağrışım işte:)
sevgiler.

Adsız dedi ki...

cok cok guzel ozaman.Ilk dörtlükde anlattiginiz gercekten de cok hosuma gitti simdi...

zihni örer dedi ki...

siirinizden anladigim kadariyla ,Benliginiz hayatinizin tam da merkezinde duruyor, tipki karenin agirlik merkezinin kösgenlerinin birlesim yeri oldugu gibi.

burası tam isabet ve çok hoş bir yorum, ş,,rden daha anlamlı olmuş:)

yukarıda biraz farklı cepheden almaya çalşıtım ama, bir daha okuyunca anladım yazdığımı, asıl anlamı zor yanından anlatmışım.


Bir insanın dış görüntüsü önmeli ama, vasıl kişiliği belirleyen yer, işte dedğin o kesişim noktası, ağırlık merkezidir. İnsanın dış görünüşü etki-tepki ile değiştirilebilir ama, iç yapısı, uzun zamanın ve genlerin örgüsüyle belirlik kazanır.

knze dedi ki...

ilk dörlükteki olgunluk köşe merkezde değil mi ?

köşegen merkez boyutsuz ve derinde olabilir
kare olmak köşeler aynı yüzeyde
olmasını gerektiriken,
köşgenlerin kesiştiğ yer 3. boyutta olabir..

Karenin kaçacak bir deliği var yani :)

matematik iyidir :)

... dedi ki...

merhaba sevgili zihni bey,

sımsıcak ve bir o kadar samimi mekanınıza uğramışken selam vermek istedim. hem özlemişim buraları ve sizleri.
çalışma hayatı öğrencilik hayatına pek benzemiyor ve çok da insafsız aslında..işlerimin yoğunluğundan dolayı çoktandır buraya gelemiyordum. bugün ne yapıp edip bir vakit aralığı bulup ziyaretinize geleyim dedim.
evet, uzun zaman oldu, ama sizin gibi iyi dostları unutmuş değilim kesinlikle..

sevgiyle kalın...

zihni örer dedi ki...

ilk dörlükteki olgunluk köşe merkezde değil mi ?

Olgunluk, insanın özünde, yani merkezde ama, "köşe"den kastımız bir başka... o olgunluğunu kanıtlamış insanları toplum köşe taşı yapar, eğer yapay engeller bulunmazsa tabi.

köşegen merkez boyutsuz ve derinde olabilir
"köşegen" sözcüğü ile merkezi ifade edemeyiz deöiştim az önce, ama merkezin boyututsuzdur doğru. Noktanın boyutu olmaz çünkü, haklısın.

kare olmak köşeler aynı yüzeyde
olmasını gerektiriken,
köşgenlerin kesiştiğ yer 3. boyutta olabir..


Haaa?? farklı bir kavram çoktı ortaya:) Kübden söz ediyoruz. Belki de altın küb'üdür bu değil mi:)) Nerde bizde o kadar derinlik!


Karenin kaçacak bir deliği var yani :)
Karenin kaçacak bir deliği olur mu bilemem ama kare,
Deliklerden kaçacak toz bulutuna pencere olabilir:))

matematik iyidir :)

zihni örer dedi ki...

sımsıcak ve bir o kadar samimi mekanınıza uğramışken selam vermek istedim. hem özlemişim buraları ve sizleri.

Selamın başım üstüne Sevgili Şirin Cadı'mız:))
İş iş iş... evet.. kapitalizme hizmet kaderimiz(!) olmuş. Acaba, Kapitalistler ve çocukları, elde ettikleri servetin karşılığı olan birim enerjiyi bizim 1/10 umuz kadar harcıyorlar mı?
Neyse, amacım politika yapmak değildi ama, insan ömrünün en güzel yerini sadece iş için vermek zorunda mı?
Dünyada öyle bir sistem olmalı ki, Mal Allahın olmalı,(nazariye de olsa sakıncası yok bana göre) Hiç kimse emeğinden fazla değere sahip olmamalı. Yaşamı sil baştan yazmalıyız.
O zaman, Sevgili Cadımız da kendine air hayatı yaşayacak fırsat bulabilisin.
sevgiyle..

knze dedi ki...

ya zihni kardeş bi sosyallizm sohbeti açalım mı alem dinlesin :)

hani şiirselinden mesela :)

zihni örer dedi ki...

ya zihni kardeş bi sosyallizm sohbeti açalım mı alem dinlesin :)

hani şiirselinden mesela :)


Valla billa iyi fikir.
Eleştiriye bir de öneri sunmakta yarar var arada bir.