4.5.12

Meliha Güneş ve türkü tadı

-->

Meliha Güneş  40 günlük bebek iken  Muş depreminin yıkımından bir rastlantı sonucu kurtulmuş, oradan Ankara’ya yerleşmiş şanslı insanlardan biri.  

Meliha Güneş’in müzik hayatının,  birbirinden farklı üç döneme ayrıldığını anlıyoruz.
İlk döneminde oldukça coşkulu, iliklerine kadar heyecan duyarak söylediği türküler, bir süre sonra zor  dönemden geçtiği hissini uyandırıyor. Bu döneminde  birkaç türküsünde kırılma, mekanize ruh, hüznün notayla uyuşmazlığı izlenimi veriyor…
Son  birkaç yılda  toparlandığını ve  profesyonelliğin tahtına tekrar yerleştiği, güncel yaşamındaki coşku ve moral katsayısından ve bunun müziğine yansıyışından anlaşılıyor..

Profesyonelliğini, soy adından aldığı “Güneşin Kızı” ünvanıyla eşleştiriyor sevenleri.
“Deprem Kızı”,  yurdumuzun  doğusundaki  halkın kara kaderine tanıklığını hafızasından silmemiş,  sesinin tellerine ve duygusunun kıvrımlarına yerleştirmeyi başarmıştır.
Moral hamurunu, uygarlık yarışında nal toplayanlara karşı duyduğu öfkeyle yoğuranlardan biri.

  Toplumunun dışlanan kesimlerine karşı limonata tadında bir tavır ki, öfkesini bir demet gül arasında sunabileceğini, hayat felsefesinin sözlere dökülen kısmından ve sosyal ilişkilerindeki hümanist ataklığından anlıyoruz.

Ses frekansındaki sinüsoidal dalganın  fiziksel güzelliğiyle eşleşen valsine rağmen, magazin medyasının ilgi alanı dışında kalışı,  seçkin duruşuna yorumlanabilir.
Sesindeki (aslında sesine yansıyan özel yaşamındaki) bütün (olası) pürüzlerin giderilmesi bir yana, artık böyle bir sesin, dinleme rekoruna gidecek müzik tarzına neden yönelmediği merak konusu? Naçizane böyle düşünüyorum.

9 yorum:

Adsız dedi ki...

Zihni öncelikle çok teşekkür ediyorum zamanını ayırıp yazdığın güzel tanımlamaların için..Galiba yansıtabildiklerimin geri dönüşümünü senin değerli sözlerinde görebilmek daha güzel..Yine de birkaç cümle yazmak isterim izninle..Bahsettiğin gibi bir deprem çocuğuyum ve zor şartlara dayalı bir yaşamla iç içe büyüdüm..Herşeye rağmen şunu öğrendim ki;ne olursa olsun her koşulda insan, yeniden ve daha güçlü hayata tutunabilir. Bu yüzden isyanım, karşı duruşlarım, özlemlerim adına savunduklarım varsa, bu güçlü edinimin izleridir bilinçaltımda..Heke bir de Türkü okumak var ki dilimde..Benim kendimi ifade edebildiğim, hüznümü sevincimi, öfkemi de yaşayabildiğim tarifsiz mutluluğum..Onca yitirmişliklerime karşı, tanrının bana verdiği en büyük güç kaynaklarından biridir..Tekrar kalpten teşekkürlerimi sunuyorum sana..SEVGİLER.. MELİHA GÜNEŞ

zihni örer dedi ki...

teşekkür bizden ali zafer:)

zihni örer dedi ki...

Güneşin kızına selam, izlemeye devam edeceğiz efendim:)

Adsız dedi ki...

Annemin adı GÜNEŞ, babamın soyadı GÜNEŞ, sahiden de Güneşin kızıyım:) Güneşe sevdalıyım bir de.. sevgiler Meliha GÜNEŞ.

zihni örer dedi ki...

http://zihniorer.blogspot.com/2011/02/gunes-enerjisinde-sosyalizmin-tuyosu.html

Güneş, bütün gizleriyle yukarıda duruyor, ad ve soy ad 100 yılın ilerisinde bilimin referansı olacak. Ünvanıyın ve soy adıyın farkında olduğunu da biliyorum efendim:)

Adsız dedi ki...

Bir insan yaşanmamışlığı bulunca
Onu artık hiç kimse anlatamaz
Kalır sonsuz gücünün buyruğunda
Ve bütün kesinliklerin üstünde, yalnız
Dolaşır bir ateşböceği gibi kendi aydınlığında ..

zihni örer dedi ki...

"ben şimdi bir yabancı gibi gülümseyen
tanımadığın bir ülke gibi
içinde yaşamadığın bir zaman gibi
tam kendisi gibi mutluluğun
beni bekliyorsun
ve onu bekliyorsun beni beklerken."

sayın adsız,
Edip Cansever ile selamlamışsınız burayı. Ben de size aynı şairin aynı dizelerinden bir parça ile hoş geldiniz diyorum. Ancak, kendinize bir ad bulmanız dileğimle:)

ADSIZ dedi ki...

Yalın adlar bulamıyorum şimdilerde,öyle ki ne desem yanılacağız :) Ama hoş buldum,ve bu yeter zannederim.

Aslında gecenin bir vakti,şu 4+4+4 meselesi için açmıştım bilgisayarımı.Onca şeyin arasında bir de öğretmen olacağımı hatırlayıp,telaşla okumaya başlamıştım yazılıp çizilen ne varsa.Neyse ki ışığı bol;güneşi bol bir sayfaya rastladım sonra.Unuttum;uyudum.Teşekkürler

zihni örer dedi ki...

sevgili (büyük harflerle) ADSIZ,
evet, büyük harflerle adsızlığınızı haykırıyorsunuz ısrarla. belli ki adaızlığa haklı gerekçeniz var.

Öğretmen adayı olduğunuzu anladım yazdığınızdan. Umarım tez zamanda olursunuz da, ülkemizdeki bütün adsızların birer ad edinmesine katkınız olur. Çoğunluğu sağladığınızda artık bir ad, bir cesaret, bir heyecan ve bunların toplamı olan özgürlüğün tadını çıkarırsınız.
Bana kalırsa saklanmaya şimdiden son verin.

4+4+4 konusunda birşeyler demiş olacağınızı düşünerek, ilgili yazıya gidiyorum şimdi.

Mevsim bahar ve Güneşli günler sizin olsun efendim:)